Touchpoint Logo dark grey

Digital Marketing Trends 2022

Digital marketing has been extremely popular in recent years. By using the opportunities it offers, businesses can more easily reach their potential customers. In order to be up with the trends in this field, we will present you several of them that you may include in the development of your business. In case you are having difficulties with digital marketing and building a strategy for successful social channels, you can write to us HERE. 

Here are the trends in digital marketing for 2022

Programmatic advertising

This type of advertising relies mostly on artificial intelligence. Its purpose is to automate ads so that advertisers can target advertising to a narrower audience. Targeting can be done by location, user behavior, interests and content. Thanks to this, automation is fast and efficient, which in turn leads to increased conversions and reduced costs.

Bidding itself is real-time and purchasing is done through auctions. No matter how you buy an impression, many companies compete for an impression.

There are several types of programmatic ads depending on how they are purchased. They can be:

  • Programmatic OPEN RTB – in this type of auction it is characteristic that it is for all buyers from all over the world.
  • Programmatic PRIVATE AUCTIONS – as the name suggests, this auction is distinctive for a limited group of people.
  • Programmatic DIRECT (PREFERRED) DEALS – here the parameters of the deals are already fixed between the advertiser and the media.

 

Programmatic advertising makes it easier for both advertisers and consumers. In other words, this type of advertising benefits both parties.

Personalized email marketing

Имейл маркетингът си остава един от най-надеждните методи в дигиталния маркетинг. Благодарение на него можете лесно да информирате клиентите си за предстоящи промоции или новости около бизнеса Ви. 

Проблеми с имейл маркетинга възникват заради прекомерната употреба на имейлите – потребителите получават много информация и нюзлетъри от различни брандове. Това води до все повече ограничения от имейл сървърите. Например, Gmail разделя писмата по категории и изпратеният до вас имейл в повечето случаи може да попадне в папка Social (Социални) или Promotions (Промоции). 

В следствие на това много от потребителите не проверяват категориите, различни от основната, и кампаниите постигат по-ниска успеваемост заради слаб трафик. Ако вие сте решили да промотирате бизнеса си с помощта на имейл маркетинг, ние от TouchPoint може да ви предложим ефективно решение. 

Може вече да започнете с изпращането на персонализирани имейли до клиентите си. По този начин ще изградите доверие у тях, а това от своя страна ще доведе до по-висока ангажираност.  

Инстаграм рийлс

Както всички знаем, Instagram Reels е подобна на платформата TikTok, а тя от своя страна придобива изключителна популярност през изминалите години. Тъй като в някой страни TikTok е забранен, Instagram Reels се превърна много добър негов заместител.

Проучвания сочат, че ангажираността на потребителите, когато гледат Reels, е двойно по-голяма, отколкото тази при нормално видео, споделено в потока с новини. За това съдейства и музиката, която прави Instagram Reels толкова увлекателни и задържащи вниманието. А самото скролване на следващите се превръща в придобит навик и потребителите прекарват все повече време, гледайки кратките видеа. 

Създаването на видео за Reels е доста по-сложен процес, отколкото при направата на статична визия (стори или просто публикация), но определено си заслужава. Освен че задържа вниманието на потребителите повече, Reels засилва и креативността на създателя. 

Инфлуенсър маркетинг

През последните години инфлуенсър маркетинга става все по-използван инструмент за популяризиране на брандове в социалните канали. Можем да го сравним с познатия на всички ни метод за препоръки от приятели, като в случая нашите “приятели” са известни личности или блогъри, които следим и на които симпатизираме. Това са хора, които събират големи аудитории в социалните мрежи и със своето онлайн присъствие умеят да задават и развиват трендове. Те умеят да “моделират” настроенията на потребителите, като разказват за или демонстрират как използват различни продукти или услуги. По този начин шансовете аудиторията, която се припознава в инфлуенсъра, да закупи продукти на определен бранд, е много по-голям. 

Сторита / Stories

Сторитата са най-гледаният вид съдържание след Reels. Те остават видими в профила за 24 часа и благодарение на тях потребителите виждат съдържанието, което сме публикували в реално време. Факт е, че сторитата се преглеждат от осезаемо по-голям процент от аудиторията ни. По този начин при използването на този тип публикации се увеличава ангажираността спрямо профила.  Няколко от предимствата на сторитата са:
  • увеличаване на трафика
  • повишена ангажираност на аудиторията 
  • повишена осведоменост за бранда

За да подобрите качеството на сторитата, които качвате, препоръчваме да ги обогатите с:
  • анкети
  • линкове
  • динамика – правете и видеа, не само статични визии.

Изброихме едни от водещите тенденции в онлайн маркетинга през 2022 г. Те допринасят за достигането до по-широка аудитория, което от своя страна би довело до повече продажби! Ние предлагаме пълен пакет услуги за дигитален маркетинг, както и отделни компоненти. Ако искате да навлезете с гарантиран успех в света на дигиталния маркетинг, не се колебайте да се свържете с нас!

С какво да Ви помогнем?

споделете вашата идея и ние ще се свържем с вас

    Find us in Sofia!Varna!London!

    57 Cherni Vrah Blvd., Energy Tower,
    floor 7, 1407, Sofia

    173 Prilep St., Business Center BeeGarden,
    Office 20 9000, Varna

    Flat 12, Woodland court, 12 Penn hill avenue, Poole, BH14 9LZ