Тенденции в дигиталния маркетинг за 2022 г.

Дигиталният маркетинг е изключително популярен през последните години. Като използват възможностите, които той предлага, бизнесите по-лесно достигат до потенциалните си клиенти. За да сте в крак с тенденциите в тази сфера, ще ви представим няколко от тях, които може да включите в развитието на Вашия бизнес. В случай, че изпитвате затруднения с дигиталния маркетинг и изграждане на стратегия за успешни социални канали, може да ни пишете ТУК. 

Ето и кои са тенденциите в дигиталния маркетинг за 2022 г. 

Програматик реклама

При този вид реклама се разчита най-вече на изкуствен интелект. Неговата цел е да автоматизира рекламите, като по този начин рекламодателите могат да насочват рекламата към по-тясна аудитория. Таргетирането може да става по локация, поведение на потребителите, интереси и съдържание. Благодарение на това, автоматизацията е бърза и ефективна, което от своя страна води до увеличаване на реализациите и намаляване на разходите.

Самото наддаване е в реално време и закупуването се извършва с търгове. Без значение от начина на закупуване на импресия, много компании се конкурират за дадена такава. 

Съществуат няколко вида програматик реклами в зависимост от начина им на закупуване. Те могат да бъдат:

  • Programmatic OPEN RTB – при този вид търг е характерно, че е за всички купувачи от целия свят. 
  • Programmatic PRIVATE AUCTIONS – както подсказва и името, този търг е отличителен за ограничена група от хора. 
  • Programmatic DIRECT (PREFERRED) DEALS – тук вече параметрите на сделките са фиксирани между рекламодателя и медията.


Програматик рекламата улеснява както рекламодателите, така и потребителите. Или иначе казано при този вид реклама има полза и за двете страни.

Персонализиран имейл маркетинг

Имейл маркетингът си остава един от най-надеждните методи в дигиталния маркетинг. Благодарение на него можете лесно да информирате клиентите си за предстоящи промоции или новости около бизнеса Ви. 

Проблеми с имейл маркетинга възникват заради прекомерната употреба на имейлите – потребителите получават много информация и нюзлетъри от различни брандове. Това води до все повече ограничения от имейл сървърите. Например, Gmail разделя писмата по категории и изпратеният до вас имейл в повечето случаи може да попадне в папка Social (Социални) или Promotions (Промоции). 

В следствие на това много от потребителите не проверяват категориите, различни от основната, и кампаниите постигат по-ниска успеваемост заради слаб трафик. Ако вие сте решили да промотирате бизнеса си с помощта на имейл маркетинг, ние от TouchPoint може да ви предложим ефективно решение. 

Може вече да започнете с изпращането на персонализирани имейли до клиентите си. По този начин ще изградите доверие у тях, а това от своя страна ще доведе до по-висока ангажираност.  

Инстаграм рийлс

Както всички знаем, Instagram Reels е подобна на платформата TikTok, а тя от своя страна придобива изключителна популярност през изминалите години. Тъй като в някой страни TikTok е забранен, Instagram Reels се превърна много добър негов заместител.

Проучвания сочат, че ангажираността на потребителите, когато гледат Reels, е двойно по-голяма, отколкото тази при нормално видео, споделено в потока с новини. За това съдейства и музиката, която прави Instagram Reels толкова увлекателни и задържащи вниманието. А самото скролване на следващите се превръща в придобит навик и потребителите прекарват все повече време, гледайки кратките видеа. 

Създаването на видео за Reels е доста по-сложен процес, отколкото при направата на статична визия (стори или просто публикация), но определено си заслужава. Освен че задържа вниманието на потребителите повече, Reels засилва и креативността на създателя. 

Инфлуенсър маркетинг

През последните години инфлуенсър маркетинга става все по-използван инструмент за популяризиране на брандове в социалните канали. Можем да го сравним с познатия на всички ни метод за препоръки от приятели, като в случая нашите “приятели” са известни личности или блогъри, които следим и на които симпатизираме. Това са хора, които събират големи аудитории в социалните мрежи и със своето онлайн присъствие умеят да задават и развиват трендове. Те умеят да “моделират” настроенията на потребителите, като разказват за или демонстрират как използват различни продукти или услуги. По този начин шансовете аудиторията, която се припознава в инфлуенсъра, да закупи продукти на определен бранд, е много по-голям. 

Сторита / Stories

Сторитата са най-гледаният вид съдържание след Reels. Те остават видими в профила за 24 часа и благодарение на тях потребителите виждат съдържанието, което сме публикували в реално време. Факт е, че сторитата се преглеждат от осезаемо по-голям процент от аудиторията ни. По този начин при използването на този тип публикации се увеличава ангажираността спрямо профила.  Няколко от предимствата на сторитата са:
  • увеличаване на трафика
  • повишена ангажираност на аудиторията 
  • повишена осведоменост за бранда

За да подобрите качеството на сторитата, които качвате, препоръчваме да ги обогатите с:
  • анкети
  • линкове
  • динамика – правете и видеа, не само статични визии.

Изброихме едни от водещите тенденции в онлайн маркетинга през 2022 г. Те допринасят за достигането до по-широка аудитория, което от своя страна би довело до повече продажби! Ние предлагаме пълен пакет услуги за дигитален маркетинг, както и отделни компоненти. Ако искате да навлезете с гарантиран успех в света на дигиталния маркетинг, не се колебайте да се свържете с нас!

С какво да Ви помогнем?

споделете вашата идея и ние ще се свържем с вас

    Открий ни в София!във Варна!в Лондон!

    ул. Михаил Тенев 12, етаж 6,
    офис 23, 1784, гр. София

    ул. Дружба 24, офис 4
    9000 гр. Варна

    Flat 12, Woodland court, 12 Penn hill avenue, Poole, BH14 9LZ