Какво е графичен дизайн ?

Замисляли ли сте се някога какво представлява графичният дизайн? Най-общо казано – това е изкуство. Тази професия представлява вид визуална комуникация, която съчетава в себе си различни образи, думи и идеи.


Целта на графичния дизайн е да предаде послание. Колкото по-семпъл е създаденият дизайн, толкова по-разбираем е за потребителите. Работата на графичния дизайнер включва използването на набор от техники, за да привлече погледа на потребителя към желаното от вас място. За да се постигне това, се използват различни цветове, форми, шрифтове и други похвати.

Графичният дизайн има няколко функции и направления, които можем да обобщим в следните категории:


Корпоративна идентичност


Това е най-често срещаният тип графичен дизайн. Корпоративната идентичност помага за представянето на фирмата пред аудиторията. По този начин брандът става лесно разпознаваем и е по-лесно да се осъщества комуникация с потенциални клиенти.

А какво точно включва корпоративната идентичност? Това са набор от различни елементи, които са специфични за самия бранд: 

  • типография;
  • лого;
  • символи;
  • цветова палитра;
  • характерни изображения.


Тези елементи се използват най-често за печатни материали като визитки, календари, химикали, тефтери и други, които служат за представяне на фирмата пред аудиторията. 


Графичен дизайн за маркетинг и реклама


Графичният дизайн е тясно свързан с маркетинга и рекламата. Това направление включва визуализацията на рекламни кампании, като основно правило тук е да бъде разбираем за аудиторията, до която ще достигне рекламата.  Добрият маркетинг ангажира аудиторията си въз основа на желанията, нуждите, осведомеността и удовлетвореността на бранда или услугата, която продава. Тъй като визуалното съдържание привлича вниманието, графичният дизайн подпомага рекламодателите за по-успешното популяризиране на марката и осъществяване на рекламните цели. 


UI дизайн


UI или User Interface представлява начина, по който потребителят си служи с приложение или смарт устройство. Дизайнът на интерфейси има за цел да направи по-лесно и по-удобно преживяване за потребителя.  Потребителският интерфейс включва всички елементи, с които може да се взаимодейства – меню, бутони, текстови полета, слайдери, поле за търсене, икони и др. Важно е UI дизайнът да е балансиран, за да не обърква потребителите. И още по-важно е да се познава аудиторията, за да може да се представи дизайн, с който тя лесно би работила. 

Графичен дизайн за рекламни (печатни) материали 

Графичният дизайн за рекламни материали най-често представлява създаването на артикули, които комуникират с аудиторията чрез публично разпространение. Дизайнът на печатните материали включва брошури, флаери, визитки, плакати, планери, каталози и много други.  Освен това в тази категория могат да се включат и материали, които се разпространяват в търговската мрежа. Те традиционно са печатни медии, но към настоящия момент много от тях биват превърнати и в дигитално съдържание. Примери за подобни са списания, седмични/месечни промоционални каталози, вестници и др. 


Продуктов дизайн 


Продуктовият дизайн е свързан с това да представи даден продукт в мрежата по най-добрия начин. Този вид дизайн засяга най-често опаковката и етикета. Комбинацията от тези елементи разказва историята на бранда по достъпен за клиентите начин.  Добрият продуктов дизайн е ценен маркетингов инструмент за комуникация с потребителите. Именно благодарение на него клиентите забелязват продукта и са стимулирани да го купят.  Ако имате нужда да създадете индивидуалност и различни графични материали за вашия бранд, не се колебайте да ни пишете ТУК

Графичен дизайн
С какво да Ви помогнем?

споделете вашата идея и ние ще се свържем с вас

    Открий ни в София!във Варна!в Лондон!

    ул. Михаил Тенев 12, етаж 6,
    офис 23, 1784, гр. София

    ул. Дружба 24, офис 4
    9000 гр. Варна

    Flat 12, Woodland court, 12 Penn hill avenue, Poole, BH14 9LZ