Как да създадете незабравимо потребителско изживяване чрез психологията на дизайна?

Ако искате да създадете интуитивно и ефективно потребителско изживяване, разбирането и прилагането на психологията на дизайна и невронауката задължително трябва да бъде част от вашия работен процес. 

Ние вярваме, че  бъдещето на добрия уеб дизайн е в разбирането на това как мозъкът възприема и обработва дадена информация. 

В тази статия ще разгледаме какви принципи се използват за постигането на добро потребителско изживяване. 

Първото впечатление е ключово

Психологията на  дизайна не е просто въпрос на естетика, а по-скоро как определени дизайни и елементи привличат вниманието и предизвикват емоции и желани действия. 

Човешкият мозък е склонен да бъде мързелив и да предпочита по-лесни и бързи решения, затова първото впечатление е изключително важно.  

Проучванията показват, че хората формират първото си впечатление за уеб сайт само за 50 милисекунди. Това време е ключово и е решаващо за това, дали потребителят ще остане или ще напусне сайта. Ето защо дизайнът трябва да е опростен, като оставя основния фокус върху ключовите елементи, а именно: заглавия, важни бутони и изображения.  

Като пример можем да дадем използването на ясни хедъри и висококачествени изображения, които предават посланието на сайта мигновено.  

Различните системи на мислене

Човешкият мозък работи на две части – автоматично (Система 1) и обмислено (Система 2). Дизайните трябва да са насочени и проектирани към първия начин на мислене, където вземането на решение е бързо и несъзнателно.  

Това може да се постигне чрез използване на интуитивна навигация, ясни икони, позната потребителка пътека и изчистени инструкции, които не изискват задълбочено мислене.  

Например, потребителят трябва лесно да открие бутона за покупка, без да обмисля къде се намира той.  

Минимализъм

Претрупаните интерфейси затрудняват мозъка на потребителя и водят до когнитивна умора. Минимализмът и опростяването създават визуално пространство, което позволява на хората да се фокусират върху важните части от сайта.  

Един от най-добрите примери е Google. Изчистено поле за търсене, без излишни елементи, което позволява на потребителите да се концентрират върху основното действие. 

Цветове и контраст

Цветовете имат силно влияние върху нашите емоции и внимание. Правилната игра с контраста помага на потребителите да насочат погледа си към важните елементи.  

Например, CTA (Call-to-Action) бутоните трябва да са ярки и с контрастни цветове, за да привлекат вниманието и да стимулират действие.  

Пример за това е използването на цветни бутони за покупка, които веднага се открояват.  

Правилното съотношение на цветовете също играе ключова роля. Най-добре е да се използва 60% основен, 30% второстепенен (Secondary) и 10% акцент. Акцентният цвят, макар и да са малко като проценти, често привличат най-много вниманието на потребителите.  

По-сдържаните цветове помагат да се отдели по-малко важната информация. Например футърите на сайтовете, които често са в неутрални тонове, за да не разсейват. Това помага на потребителите да се фокусират върху най-важните елементи и улеснява тяхното действие.  

Прайминг

Това е техника, при която потребителите подсъзнателно се подготвят за определено действие чрез минимални елементи. 

Например, използването на икона “кошница” в горната част на сайта, подготвя потребителя за финализиране на пазаруването. Тези малки, но изключително важни елементи улесняват процеса на взимане на решение. 

Прилагайки тези принципи на психологията на дизайна и невронауката, плавното и приятно потребителско изживяване е в кърпа вързано.  

Ние знам колко са важни тези принципи и обмислено ги прилагаме в нашата работа. Ако искате вашият сайт да работи интуитивно и да има засилена ангажираност, СВЪРЖЕТЕ СЕ С НАС! 

С какво да Ви помогнем?

споделете вашата идея и ние ще се свържем с вас

    Открий ни в София!във Варна!в Лондон!

    бул. Черни връх 57, Energy Tower,
    етаж 7, 1407, гр. София

    ул. Прилеп 173, Бизнес център BeeGarden,
    офис 20, 9000, гр. Варна

    Flat 12, Woodland court, 12 Penn hill avenue, Poole, BH14 9LZ