Ако искате да създадете интуитивно и ефективно потребителско изживяване, разбирането и прилагането на психологията на дизайна и невронауката задължително трябва да бъде част от вашия работен процес.
Ние вярваме, че бъдещето на добрия уеб дизайн е в разбирането на това как мозъкът възприема и обработва дадена информация.
В тази статия ще разгледаме какви принципи се използват за постигането на добро потребителско изживяване.
Психологията на дизайна не е просто въпрос на естетика, а по-скоро как определени дизайни и елементи привличат вниманието и предизвикват емоции и желани действия.
Човешкият мозък е склонен да бъде мързелив и да предпочита по-лесни и бързи решения, затова първото впечатление е изключително важно.
Проучванията показват, че хората формират първото си впечатление за уеб сайт само за 50 милисекунди. Това време е ключово и е решаващо за това, дали потребителят ще остане или ще напусне сайта. Ето защо дизайнът трябва да е опростен, като оставя основния фокус върху ключовите елементи, а именно: заглавия, важни бутони и изображения.
Като пример можем да дадем използването на ясни хедъри и висококачествени изображения, които предават посланието на сайта мигновено.
Човешкият мозък работи на две части – автоматично (Система 1) и обмислено (Система 2). Дизайните трябва да са насочени и проектирани към първия начин на мислене, където вземането на решение е бързо и несъзнателно.
Това може да се постигне чрез използване на интуитивна навигация, ясни икони, позната потребителка пътека и изчистени инструкции, които не изискват задълбочено мислене.
Например, потребителят трябва лесно да открие бутона за покупка, без да обмисля къде се намира той.
Претрупаните интерфейси затрудняват мозъка на потребителя и водят до когнитивна умора. Минимализмът и опростяването създават визуално пространство, което позволява на хората да се фокусират върху важните части от сайта.
Един от най-добрите примери е Google. Изчистено поле за търсене, без излишни елементи, което позволява на потребителите да се концентрират върху основното действие.
Цветовете имат силно влияние върху нашите емоции и внимание. Правилната игра с контраста помага на потребителите да насочат погледа си към важните елементи.
Например, CTA (Call-to-Action) бутоните трябва да са ярки и с контрастни цветове, за да привлекат вниманието и да стимулират действие.
Пример за това е използването на цветни бутони за покупка, които веднага се открояват.
Правилното съотношение на цветовете също играе ключова роля. Най-добре е да се използва 60% основен, 30% второстепенен (Secondary) и 10% акцент. Акцентният цвят, макар и да са малко като проценти, често привличат най-много вниманието на потребителите.
По-сдържаните цветове помагат да се отдели по-малко важната информация. Например футърите на сайтовете, които често са в неутрални тонове, за да не разсейват. Това помага на потребителите да се фокусират върху най-важните елементи и улеснява тяхното действие.
Това е техника, при която потребителите подсъзнателно се подготвят за определено действие чрез минимални елементи.
Например, използването на икона “кошница” в горната част на сайта, подготвя потребителя за финализиране на пазаруването. Тези малки, но изключително важни елементи улесняват процеса на взимане на решение.
Прилагайки тези принципи на психологията на дизайна и невронауката, плавното и приятно потребителско изживяване е в кърпа вързано.
Ние знам колко са важни тези принципи и обмислено ги прилагаме в нашата работа. Ако искате вашият сайт да работи интуитивно и да има засилена ангажираност, СВЪРЖЕТЕ СЕ С НАС!
Ние ще ти помогнем с най-доброто решение за твоя бизнес!
бул. Черни връх 57, Energy Tower,
етаж 7, 1407
+359 2 4475 124
ул. Прилеп 173, Бизнес център BeeGarden,
офис 20, 9000
+359 882 011 010
Flat 12, Woodland court, 12 Penn hill avenue, Poole, BH14 9LZ
+447738 080638
©2015- 2024 ALL RIGHTS RESERVED.